Friday 24 January 2014

Maafkan aku.

Maafkan aku, aku tidak mampu berbuat apa.
Maafkan aku, aku tiada di sisimu.
maafkan aku wahai sahabat...

aku seperti munafiq pengecut di medan.
Apabila saudara yang lainnya berdiri teguh mempertahankan amirnya.

aku kebingungan.

dihadapanku terbentang luas jalan ke syurga.
Namun aku memilih untuk berdiam kaku di dalam Rumah.
Mengkhianati perasaan ini, sememangnya perit untukku hadapi.

Mengapa ?.
mengapa ya Allah..?

Di saat mereka bertarung nyawa bersama anjing-anjing amarika,
aku disini hanya mampu duduk, tertunduk. 
mendengar berita dari alam maya.
khabar berita akan kegagahan perjuanganmu..

Mereka menggelarkan aku sibodoh. berfikir menggunakan kepala lutut.
tapi, hanya Allah mengetahui perasaan ini, 
seperti mengkhianati saudara sendiri. 
hati tak tertahan sekiranya badan tidak bertindak apa-apa.

aku seakan menangis.
linangan air mata membasahi pipi.
mengilau-ngilau mencari Syahid.

Ketahuilah wahai saudaraku, disaaat engkau berjuang di atas jalan-Nya, 
aku sering mengharapkann aku mampu menolong engkau walau dengan apa cara sekalipun..

engkau (Mesir), syria, gaza dll. sentiasa berada di hatiku..

Ya Allah, aku pohon pada Mu hanya satu..
Sucikanlah hati aku, agar tiap amalan yang dilakukan Ikhlas hanya kerna-Mu..
kemudian berilah syahid pada ku..

Hari ini berapa ramai yang telah syahid, sedang aku masih bersenang disini.
Kesyahidan mereka, bukti keikhlasan mereka berjuang atas Jalan-Mu.
Berikanlah aku, dan mereka Syahid.

Menanti hari-hari yang Sukar.
Moga Allah Berikan Syahid dan Syurga pada kita semua, ameenn.

Rofiq Amin
24 Januari 2014
Madinat Nasr, cairo. Egypt.


No comments:

Post a Comment